Bahçede oturan tuhaf giysili bir adam ve bir kadının sıradan bir portresi gibi görünen bu eser aslında ilk bakışta görülenden çok daha fazlasını içermektedir. Hals, dönemindeki birçok evli çift portresinden farklı olarak, bu ikili portre çalışmasında çifti iki ayrı tabloda sabit duruşlarla betimlemek yerine ikisini bir arada ve oldukça sıradışı bir pozda resmetmeyi seçmiştir. Çift bir bahçede huzur içinde bir ağacın altına konuşlanmıştır ve dönemin portre standartlarına oldukça ters olacak biçimde gülümseyip eğlenmektedir.
Barok döneme denk gelen Hollanda Altın Çağı'nda yalnızca ekonomik ve sosyal açıdan değil, aynı zamanda da sanat ve kültür alanlarında gelişmiş olan Protestan Hollanda toplumu, Rönesans dönemindeki gibi dini figürlerin ikonlaştırılıp idealize edilmesine karşı çıkıyordu. Dolayısıyla Hollanda sanatı Barok dönemde portreler, peyzaj ve karakterler üzerine yoğunlaşan gerçekçi eserlerin ortaya çıkışına ön ayak oldu. Dönemin en önemli ressamlarından biri olan Frans Hals konunun özünü en güzel yakalayan, eserlerinde canlı ve etkin biçimde resmeden, kuşaklar sonrasında bile Hollanda sanatını etkilemeyi başaran, okullarda eserleri okutulan ve Hollandada İzlenimci eserlerin oluşmasına (Van Gogh'u etkileyerek) katkıda bulunan bir ressam olmuştur.
Eserdeki çiftin kimliği bilinmektedir: güçlü bir tüccar ve diplomat olan Isaac Massa ve bir saltanat vekilinin kızı olan eşi Beatrix van der Laen. Her ikisi de Haarlem'in nüfuzlu ailelerinden gelen bu çift evliliklerinin anısına bir eser sipariş etmişlerdir.
17. yüzyıl Hollandası'nda evliliğe dair birçok sembolü barındıran eser çifti bir iç mekanda ciddi duruşlarda değil, aksine son derece samimi ve rahatlamış bir şekilde yansıtmıştır. Birlikte rahat ve keyifli görünen çift bir ağaç gövdesine yaslanmış oturmaktadır. Beatrix aralarındaki bağı niteler şekilde eşinin omzuna elini atmış evlilik yüzüğünü gösterir bir pozda durmuştur. Isaac ise bir bağlılık ve sevgi işareti olarak sağ elini göğsünün üstüne yerleştirmiştir. Çiftin üzerindeki incelikle tasarlanmış, işlemeler ve danteller barındıran giysiler çiftin zenginliğini göstermektedir. Gülümseyen çiftler dönemin portlerinde hiç alışılmadık bir durum iken, Hals çifti böyle gülümser ve neşeli göstererek devrimsel bir adım atmıştır.
Çiftin altında oturduğu iri gövdeli ağaç evliliklerinin dayanıklılığını ve kalıcılığını simgeler. Ağaçtan yayılıp yerlere uzanan ve Beatrix'in ayaklarına inen sarmaşık kadının eşine olan bağlılığına ve doğurganlığa dair çağrışımlar içerir. Sol altta görünen devedikeni ise Hollandaca'da "mannentrouw" (erkek sadakati anlamında) kelimesinden gelir ve Isaac'ın eşine sadakatini temsil eder.
Frans Hals Hollandalı evli çiftin arka planında İtalyan işi bir manzara, güneşli bir ortam, bir villa ve mermer heykeller yerleştirmiştir. Ön plandaki gerçekçi görüntü ile doğrudan uyuşmasa da bahar havasına sahip güzel geriplan görünümünün amacı çifte dair soylu ve seçkin bir hava yaratmaktır. Çiftin muhtemelen kırsal alanda olması beklenen evlerine tezat, geriplandaki görünüm Roma Tanrıçası Juno'ya (Yun. Mit. Hera) ait bir tapınağın görünümündedir. Evliliğin tanrıçası olan Juno'nun sembolü olan tavuskuşları arkaplandaki havuzun önünde görünür. Havuzun çevresinde görülen diğer iki çift ise bahçedeki havuz, çiçekler ve tavuskuşları le birlikte bir "aşk bahçesi" görünümü sergilemeye yardımcı olur.
Konum: Rijksmuseum, Amsterdam
Tarih: 1622
Dönem: BarokAlt Grup: Felemenk Barok "Dutch Baroque"