Sabah "Le Matin" - Monet (2m x 12.75m) |
Bulutlar "Les Nouages" - Monet (2m x 12.75m) |
Yeşil Yansımalar "Les Reflets Verts" (2m x 8.5m) |
Günbatımı "Le Soleil Couchant" - Monet (2m x 6m) |
Ağaçların Gölgeleri "Les Reflets d'Arbres" - Monet (2m x 8.5m) |
Sabah Işığı ve Söğütler "Le Matin Clair aux Saules" - Monet (2m x 12.75m) |
Sabah ve Söğütler "Le Matin aux saules" - Monet (2m x 12.75m) |
İki Söğüt "Les Deux Saules" - Monet (2m x 17m) |
Mavi Nilüferler "Blue Water Lilies" (1916-1919) - Orsay Müzesi, Paris |
Nilüferler "Water Lilies" (1922) - Toledo Sanat Müzesi, Toledo |
Nilüferler "Water Lilies" (1906) - Şikago Sanat Enstitüsü, Şikago |
Nilüferler "Water Lilies" (1897-1899) - Modern Sanat Ulusal Müzesi, Roma |
Nilüferler "Water Lilies" (1916) - Batı Sanatı Ulusal Müzesi, Tokyo |
Nilüferler "Water Lilies" (1915) - Yeni Resim Galerisi, Münih |
Nilüferler "Water Lilies" (1919) - Metropolitan Sanat Müzesi, New York |
Nilüferler'in en görkemli olanları genişlikleri 2m'yi, uzunlukları ise 6m ila 17m'yi bulan Paris Orangerie Müzesi'nde yer alan 8 tabloluk seridedir. 1922'de Monet I. Dünya Savaşı'nın sonlanması anısına Fransız Hükumeti'ne dekoratif paneller hediye etme isteğini belirtir ve bir sözleşme imzalar. Geniş boyutta olması planlanan bu duvar panellerinin Orangerie Müzesi'nde özel olarak tasarlanacak salonlara yerleştirilmesi kararlaştırılır. Monet'nin de katkılarıyla Louvre baş mimarı Lefèvre, oval şekilli iki ayrı salonun düzenlemelerini yapar. Monet resimlerin nasıl yerleştirileceğini ve geniş tavan pencereleri sayesinde günışığı ile nasıl aydınlatılacaklarını tarif eder. Tamamladığı 8 panelden ayrılmak istemeyen Monet, 1926 yılındaki ölümüne kadar eserleri kendi evinde saklamaya devam eder. Ölümünün ardından Orangerie Müzesi'ne yerleştirilen paneller bir yıl sonra sergiye açılır.
Orangerie'deki iki oval oda beyaza boyanmış ve son derece sade tasarlanmıştır. Tavanlardan açılan geniş oval tavan pencereleri ile eserler günışığı ile aydınlatılır. Son derece aydınlık, sessiz ve huzur dolu olan bu iki oval oda ziyaretçilere farklı bir sanatsal deneyim sunar. Odaların ve eserlerin bu şekilde tasarlanmasındaki amaç travmatik bir savaştan çıkmış insanlara huzur dolu bir atmosfer sağlamaktır. Monet, oval odalara gidip duvardan duvara uzanan göl manzarasını ve nilüferleri izleyen insanların sıkıntılarını bir kenara bırakıp huzur dolmalarını amaçlamaktadır.
Konum: Orangerie Müzesi "Musée d'Orangerie", Paris
Tarih: 1920-1926
Dönem: 19. Yüzyıl
Akım: İzlenimcilik "Impressionism"